HÍREK

A dinnye az új kampány téma

Tovább növelné a dinnye fogyasztást az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum

Nyár, dinnye, szeletem címmel indított dinnye fogyasztás-ösztönző kampányt az Agrárminisztérium és háttérintézménye, az Agrármarketing Centrum; hogy tovább fokozzák az elmúlt években emelkedő magyarországi fogyasztást, ami a magyar dinnyeágazat hosszútávú stabilitását is növelheti.

A témában tartott sajtótájékoztatón Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár arról beszélt: hogy idén már nyolcadik alkalommal tartanak dinnyepromóciót, amelynek keretében egy tonna sárga- és görögdinnyét osztanak ki a Zamárdiban csütörtökön kezdődő Strand Fesztiválon.

Jelezte, hogy a magyar szabadföldi dinnye július végén érkezik a magyar piacra. Mivel Európában vannak olyan országok, ahol korábban érik a gyümölcs, importálni is tudnak a szezon vége felé. Megemlítette, hogy nagyon jó külkereskedelmi mérleggel zárul majd az idei dinnyeszezon.

Közölte, hogy a magyar termőterület 2019 óta tartó csökkenése visszafordulni látszik. Idén több mint 10 százalékos növekedés várható, a 2022-es 2400 hektáros görögdinnye-termőterület az idén 2800 hektárra bővült.

Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a vidékfejlesztési program keretében 2020-ig 70 milliárd forint támogatást adtak a kertészeti ágazatban tevékenykedő gazdáknak. Ebből több mint 20 milliárdot vitt el a dinnyeágazat, elsősorban technológiai fejlesztésekre, öntözés kiépítésére, csomagolástechnikai beruházásokra, illetve hűtőházak fejlesztésére.

Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy a belföldi fogyasztás nőtt az elmúlt években, jelenleg 10 kilogramm fejenként, ami azt jelenti, hogy a 120 ezer tonnás éves termésből mintegy 100 ezer tonna itthon marad, 20-30 ezer tonna jut az exportpiacokra.

Készülsz az iskolakezdésre? Utazást tervezel? Szükséged van még hozzá plusz pénzre? Add meg a Személyi kölcsön igénylés | Zöldszemélyikölcsön (zoldszemelyikolcson.hu) oldalunkon mekkora összeget szeretnél és mi megküldjük ajánlatainkat!

dinnye

#dinnye #kampány #fogyasztás #agrár #marketing

Forrás: www.mti.hu

MTI 2023. augusztus 24., csütörtök 15:37

dinnye

MEGOSZTÁS

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

KORÁBBI HÍREK

munkabér
munkabér

Munkabér növekedés júliusban

Friss munkabér adatok: A bruttó átlagkereset 559 100 forint volt 2023 júliusában, 15,2%-kal magasabb, mint egy évvel korábban 2023 júliusában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók

TOVÁBB OLVASOM »
fogyasztói árak
fogyasztói árak

16,4%-kal nőttek a fogyasztói árak

16,4%-kal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest, a háztartási energia és a járműüzemanyagok ára jelentős mértékben emelkedett 2023. augusztusban a

TOVÁBB OLVASOM »
alfa biztosító
alfa biztosító

Alfa Biztosító új jövőképet vázolt

Készül a biztosítási piac átalakulására az Alfa Biztosító Az Alfa Biztosító készül a biztosítási piac átalakulására, az értékesítési csatornák változására, fontosnak tartja a gyors alkalmazkodást

TOVÁBB OLVASOM »
casco
casco biztosítás

Kevés autón van casco biztosítást

Biztosítási alkuszok: a forgalomban lévő gépjárművek ötöde rendelkezik casco biztosítással A forgalomban lévő gépjárműveknek csupán az ötöde rendelkezik casco biztosítással, noha például az elemi töréskárokra

TOVÁBB OLVASOM »
használt autó
használt autó

Használt autó a sláger?

JóAutók.hu: augusztusban élénkült a használt autó importja Augusztusban a DataHouse adatai szerint 8977 import használt autó kapott magyar rendszámot, 6 százalékkal több, mint júliusban. Továbbra

TOVÁBB OLVASOM »
K&H kutatás
K&H Bank

K&H elbocsátási kutatás

K&H: nem kell tartani elbocsátási hullámtól a kkv-szektorban   A gazdasági nehézségek ellenére sem kell tartani elbocsátási hullámtól a kkv-szektorban. Tízből hét vállalkozás a jelenlegi

TOVÁBB OLVASOM »
Facebook

Kattints és csatlakozz
Privát Facebook csoportunkhoz!

Ne maradj le az új információkról!

zoldszemelyikolcson_logo

- HITELTIPPEK, SEGÍTSÉG MINDENKINEK -