Készül a biztosítási piac átalakulására az Alfa Biztosító
Az Alfa Biztosító készül a biztosítási piac átalakulására, az értékesítési csatornák változására, fontosnak tartja a gyors alkalmazkodást és az ügyfélkapcsolatok fejlesztését – mondták az Alfa biztosító vezetői a társaság csütörtöki sajtótájékoztatóján Budapesten.
Lehel Gábor, a tulajdonos Vienna Insurance Group (VIG) igazgatósági tagja úgy látja, hogy a biztosítás fogalma átalakul, a hagyományos biztosítások mellett teret nyernek a biztosítást tartalmazó egyéb termékek, és olyan szolgáltatások jelennek meg, amelyek nem közvetlenül kárkifizetéshez kapcsolódnak. Új szolgáltatáscsomagjaik többek között a vagyonkezelésen és nyugdíjalapokon keresztül a pénzügyi gondoskodás kiterjesztésére összpontosítanak, illetve egészségügyi és lakhatáshoz kapcsolódó szolgáltatásokra. Ezzel együtt felértékelődik az ügyfélkapcsolat jelentősége, egyre nagyobb szerephez juthatnak a hibrid értékesítési megoldások – tette hozzá.
Bodor Péter, az Alfa Biztosító vezérigazgató-helyettese a biztosító előtt álló nehézségek közül kiemelte az inflációs nyomást, amely növeli a kárkifizetések összegét, viszont csökkenti az ügyfelek biztosításra elkölthető jövedelmét és megtakarításait. Kihívásként értékelte a digitális fejlődést is, egyre általánosabb a teljes körű online kiszolgálás iránti igény.
Zatykó Péter, Az Alfa Biztosító elnök-vezérigazgatója hozzátette, hogy az 1,4 millió magyarországi ügyfél jelentős része még mindig nem érhető el a világhálón keresztül. Bár az online kárbejelentések aránya már meghaladja a 60 százalékot, de az elektronikus kapcsolattartás aránya még csupán 24 százalék, ezért a személyes ügyfélkiszolgálás továbbra is fontos.
A társaság vezetője szerint a következő évek legfontosabb szempontja az alkalmazkodás lesz. Az elmúlt években gyorsan követték egymást a kihívások a járványtól kezdve a háborún át az inflációig, és a biztosítók ma már a klímaváltozás hatásait is egyre jobban érzik. A társaság például a tavalyi azonos időszakhoz képest 45 százalékkal nagyobb összeget fizetett ki idén augusztus végéig meteorológiai károkra – tette hozzá.
A korábban az Aegon leányvállalataként működő társaság 2023. augusztus 1. óta működik Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. néven. A korábbi anyavállalat 2020-ban döntött a közép- és kelet-európai érdekeltségek eladásáról. A névváltás nem érinti az ügyfeleket, nem jelent változást a vállalat működésében, termékeiben és kötelezettségeiben sem.
A társaságban a magyar állam kisebbségi tulajdonnal rendelkezik. A többségi részesedést az osztrák Vienna Insurance Group (VIG), Közép- és Kelet-Európa egyik legnagyobb biztosítási vállalatcsoportja birtokolja. A csoporthoz 30 országban több mint 50 biztosítótársaság és nyugdíjpénztár tartozik. Csaknem 29 ezer munkavállalót foglalkoztatnak és több mint 28 millió ügyfelet szolgálnak ki.
A sajtótájékoztatón bemutatott adatok szerint mind csoportszinten, mind belföldön eredményes fél évet zártak az idén. A VIG 7,3 milliárd eurós díjbevételt ért el. Ez 10,8 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva. A magyarországi díjbevétel az év első 6 hónapjában megközelítette a 93 milliárd forintot, 16,3 százalékkal haladva meg a tavalyit.
Új vagy használt autót vásárolnál? Utazást tervezel? Lakásfelújításba vágtok bele? Szükséged van még hozzá plusz pénzre? Add meg a Személyi kölcsön igénylés | Zöldszemélyikölcsön (zoldszemelyikolcson.hu) oldalunkon mekkora összeget szeretnél és mi megküldjük ajánlatainkat!
#alfa_biztosító #vienna_insurance #biztosító #biztosítás #díjbevétel
Forrás: www.mti.hu
MTI 2023. szeptember 7., csütörtök 14:48