HÍREK

Mastercard: Új fizetési technológiák

Mastercard: nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt Magyarországon

Nő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest – közölte a Mastercard legújabb felmérése alapján kedden az MTI-vel.

A 2020-ban bevezetett Digitális Fizetési Index (DFI) alapján 2022-ben tovább nőtt az index értéke. 61 pontot ért el a 100-ból, ez 3 pontos növekedés az előző évhez képest.

Magyarország DFI-pontszáma 10 ponttal nőtt az index 2020-as bevezetése óta, és mindegyik alappillér esetében megfigyelhető fejlődés. Ezt elsődlegesen a kártyaelfogadó hálózat bővülése, valamint a digitális fizetési megoldások egyre szélesebb körű elterjedése és jelentősen megugró alkalmazása segítette elő.

A kutatás szerint 23 százalékra nőtt a jövedelmüket digitálisan elköltők aránya, ami arra utal, hogy a lakosság közel negyede nem feltétlenül a készpénzes fizetést részesíti előnyben.

A magyar fogyasztók számára a kényelem és a biztonság az elsődleges prioritás. 35 százalékuk tapasztalt már valamilyen csalással kapcsolatos tevékenységet, például adathalászatot, kártékony szoftvereket, vagy a személyes adatokkal való visszaélést.

Közölték: a magyarok 55 százaléka tudja, hogyan kell használni a mobiltárcás fizetést, és 58 százalékuk ismeri a QR-kódos fizetési módot. Az összesített eredményt idén is az index három alappillérének pontjaiból számították ki: 76 pontot ért el az infrastruktúra, 55-öt a tudás, és 52-t a használat kategóriája.

Az infrastruktúra 76-os pontszáma – amely az előző évhez képest 3 ponttal magasabb – azt jelzi, hogy Magyarországon megalapozott igény mutatkozik a digitális fizetésekre. Elsősorban a digitális fizetési megoldások elterjedésének jelentős növekedése tette lehetővé az infrastruktúra alappillérének 2022. évi fejlődését.

A tudás alappillérének 55-ös pontszáma 4 ponttal magasabb, mint 2021-ben volt. Ezt a növekedést a fogyasztók a digitális fizetési módokkal kapcsolatos nagyobb objektív tudása eredményezi.
A használat alappillére 2022-re 3 ponttal 52-pontra nőtt egy év alatt, viszont továbbra is elmarad a fogyasztók digitális fizetési módokkal kapcsolatos tudása mögött.
A Mastercard globális technológiai vállalat a fizetési iparágban. Több mint 210 országban van jelen, a vállalatnál másodpercenként 4500 fizetési tranzakció történik 150 devizában.

Új vagy használt autót vásárolnál? Utazást tervezel? Lakásfelújításba vágtok bele?  Szükséged van még hozzá plusz pénzre? Add meg a Személyi kölcsön igénylés | Zöldszemélyikölcsön (zoldszemelyikolcson.hu) oldalunkon mekkora összeget szeretnél és mi megküldjük ajánlatainkat!

#Mastercard #digitalis #fizetés #index #mobiltárca #QR_kód  #bankkártya

 

Mastercard

Forrás: MTI

SZJA

MEGOSZTÁS

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE ÉS ÉRTESÜLJ ELSŐK KÖZÖTT A HITELEKKEL, TÁMOGATÁSOKKAL KAPCSOLATOS ÚJDONSÁGOKRÓL!

Fontos számunkra, hogy a szabadfelhasználású hitel, személyi kölcsön iránt érdeklődők minél frissebb információkhoz jussanak, ezért lehetőséget teremtünk a kérdések feltételére, illetve a folyamatos információküldésre a heti hírlevél keretében. Köszönjük, ha feliratkozol hírlevelünkre!

KORÁBBI HÍREK

kgfb
átlagkereset

Nőtt a bruttó átlagkereset

A bruttó átlagkereset 658 400 forint volt 2024. márciusban, 13,9%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. 2024. márciusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete

TOVÁBB OLVASOM »
autó
autó

AutoWallis : márkakereskedéseket nyit

Az AutoWallis csoport Renault és Dacia márkakereskedést nyit Budapesten. Közös vállalatot alapított 50-50 százalékos tulajdoni arányban az AutoWallis csoport portugál partnerével, a Salvador Caetano csoporttal.

TOVÁBB OLVASOM »
AutoWallis
autó

Csökkent az AutoWallis nyeresége

Csökkent az AutoWallis árbevétele és nyeresége. Az AutoWallis csoport 89,1 milliárd forint árbevételt ért el az első negyedévben. 11 százalékkal kevesebbet, mint az előző év

TOVÁBB OLVASOM »
autómárka
autó

Újabb két kínai autómárka jelenik meg

Újabb két kínai autómárka jelenik meg Magyarországon. Újabb két kínai autómárka jelenik meg a magyarországi autópiacon. A SERES Automotive járműveinek kizárólagos importőri szerződését csütörtökön Budapesten

TOVÁBB OLVASOM »
szallas.hu
turizmus

Pünkösd idején sokan utaznak majd

Pünkösd idején majdnem annyian utaznak, mint húsvétkor. Pünkösd idején közel annyian utaznak idén, mint húsvétkor a Szallas.hu előfoglalási adatai alapján. Régiós összesítésben Észak-Magyarország és a

TOVÁBB OLVASOM »
Facebook

Kattints és csatlakozz
Privát Facebook csoportunkhoz!

Ne maradj le az új információkról!

zoldszemelyikolcson_logo

- HITELTIPPEK, SEGÍTSÉG MINDENKINEK -