OTP Mobil: az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét.
A magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül. Azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét. Közölte az OTP Mobil friss reprezentatív felmérésnek eredményeit kedden az MTI-vel.
A SimplePay fizetési megoldásokat fejlesztő OTP Mobil megbízásából, a Pulzus Kutatási Rendszerrel készült a kutatás március 5 és 12 között, amelybe a 18 év feletti magyar lakosságból 1032 embert vontak be.
A felmérésből kiderült, hogy szinte mindenki tisztában van az online vásárlás és fizetés kockázatával. Sokan tudatosan járnak el egy-egy webshop igénybevételénél. Az online vásárlók négyötöde legalább egyféle módon próbál meggyőződni arról, hogy nem veszélyes-e a weboldal, ahol jár. Vannak, akik megnézik, hogy van-e a kereskedőnek ügyfélszolgálata, panaszkezelése, rendelkezik-e közzétett ÁSZF-fel (általános szerződési feltételekkel), mások az elérhetőségeket (telefonszám, email-cím) ellenőrzik.
Hozzátették, hogy az online vásárlók 45 százaléka használ kétlépcsős azonosítást, ellenőrzi az oldal hitelességét és kétség esetén megszakítja a tranzakciót. Továbbá 40 százalékuk jelezte, hogy csak olyan weboldalakon fizetnek, amelyet alkalmazásból vagy könyvjelzőből nyitottak meg.
Kitértek a bankkártyás online fizetésekre is, ahol az érintettek harmada védi úgy az adatait, hogy csak fizetési alkalmazásokon keresztül, azokba elmentett kártyaadatokkal fizet. A válaszadók 19 százaléka azonban nem ellenőrzi a fizetésre felszólító felületek hitelességét. Beéri azzal, ha egy oldal ismerős és hasonlít a megszokott felületre.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy a válaszadók 47 százaléka jelölte meg helyesen. A valódi hiteles fizetési felültek csak a bankkártyaszámot, a bankkártyán szereplő nevet, a kártyahasználati határidőt és a CVC kódot kérhetik el.
A közleményben ismertették a Magyar Nemzeti Bank adatait is. Amelyek szerint 2023. II. negyedévében a kártyás vásárlások értékének csaknem 30 százalékát (1,23 ezer milliárd forintot) az emberek különböző webshopokban költötték el.
A bankkártyás visszaélések száma jelentősen nőtt
A bankkártyás visszaélések száma ebben a negyedévben jelentősen nőtt. Még mindig sokan vannak, akik egy-egy fizetést sürgető telefonhívásnak, SMS-nek vagy e-mailnek nem járnak utána. Riadalmat keltő megfogalmazás hatására cselekednek.
Néhány meggondolatlan kattintással így vírust vagy a csalóknak távoli hozzáférést biztosító alkalmazást telepíthetnek az eszközeikre. Amellyel az elkövetők akár a bankszámlájuk teljes egyenlegét is leemelhetik – hangsúlyozta közleményében az OTP Mobil, az OTP csoport fintech cége.
Új vagy használt autót vásárolnál? Utazást tervezel? Lakásfelújításba vágtok bele? Szükséged van még hozzá plusz pénzre? Add meg a Személyi kölcsön igénylés | Zöldszemélyikölcsön (zoldszemelyikolcson.hu) oldalunkon mekkora összeget szeretnél és mi megküldjük ajánlatainkat!
#online #vásárlás #OTP #bankkártya #ügyfélszolgálat
Forrás: www.mti.hu