Felmérés: mindennapos a digitális csatornán történő ügyintézés
Ma már mindennapos a digitális csatornán történő – például számítógépes vagy mobil applikációs – ügyintézés, amelyet a lakosság több mint 80 százaléka használ valamilyen formában. Leginkább a bankok, a távközlési és közigazgatási szektor megoldásaival elégedettek, míg legkevésbé a biztosítási szektorral – közölte a FaceKom ügyfélkiszolgáló digitális megoldásokat nyújtó társaság szerdán az MTI-vel országos, reprezentatív kutatása alapján.
A kutatás eredményei a 18-65 éves magyar népességre reprezentatívak, az adatfelvételt standardizált módszerrel végezték júliusban. A felmérésben azt vizsgálták, hogyan látja a lakosság a nagy hazai szolgáltatók digitális fejlettségét, milyen gyakran használja, mennyire elégedett az ilyen csatornákon elérhető ügyintézési lehetőségekkel.
A közleményben kiemelték: az ügyfelek leginkább a bejelentkezéssel és ügyfélazonosítással elégedettek. Ugyanakkor úgy vélik, hogy a visszajelzést, elégedettségmérést érdemes még fejleszteniük a szolgáltatóknak.
A válaszadók 48,8 százaléka jelezte, hogy hetente használja a banki digitális ügyintézést. A termékek, ügyek jellegéből következik, hogy a távközlési szolgáltatók és közműszolgáltatók felületeit jellemzően inkább havonta, míg a biztosítók és a közigazgatás digitális ügyintézési lehetőségeit ritkábban, évente használják – áll a közleményben.
A megkérdezettek 75 százaléka alapvetően elégedett a digitális ügyintézési lehetőségek színvonalával. Szektorokra bontva
- a bankok vezetik az elégedettségi toplistát (84 százalék elégedett),
- második helyen a távközlési szolgáltatók (76 százalék),
- a dobogó harmadik helyén pedig a közigazgatás (73 százalék) áll,
- a lista végén a biztosítók vannak (68 százalék) a felmérés szerint.
Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője a közleményben kiemelte: a bankok digitális fejlettségéhez az elmúlt években a többi szolgáltató is felzárkózott, amit jól mutat, hogy a lakosság is egyre inkább használja és kényelmesnek találja például a közműszolgáltatók, valamint a közigazgatási szektor digitális felületeit.
A FaceKom Kft. távoli nagyvállalati digitális ügyfélazonosítást, elektronikus aláírást és kapcsolódó ügyfélkiszolgálást biztosító digitális megoldásokat nyújt a pénzügyi, a közmű, a fintech és a közigazgatási szektor szereplői részére. A cég a közlemény szerint a hazai pénzügyi szektorban piacvezető a távoli digitális ügyfélazonosítás területén.
Tervezed, lefoglalnád a nyaralást? Készülsz az iskolakezdésre? Szükséged van még hozzá plusz pénzre? Add meg a Személyi kölcsön igénylés | Zöldszemélyikölcsön (zoldszemelyikolcson.hu) oldalunkon mekkora összeget szeretnél és mi megküldjük ajánlatainkat!
#digitális #bank #közmű #telekommunikáció #közigazgatás #fintech
Forrás: www.mti.hu
MTI 2023. augusztus 9., szerda 12:17